Final Fantasy XVI „pełnym doświadczeniem” i bez otwartego świata. Wysyp szczegółów o grze

Final Fantasy XVI

Final Fantasy XVI otrzymało dość solidny trailer przeplatany urywkami gameplayu na początku czerwca podczas State of Play. Od tego czasu wiele redakcji przeprowadziło wywiady z producentem gry – Naoki Yoshidą. Serwis Gematsu postanowił zebrać wszystkie najważniejsze szczegóły z rozmów w jednym miejscu, dzięki czemu możemy poznać nowe konkrety nt. gry.

Final Fantasy XVI w szczegółach

Final Fantasy XVI – trailer

Pierwsze i najważniejsze – Final Fantasy XVI jest już w pełni grywalne od początku do końca fabuły. Square Enix doszlifowuje diament, jednocześnie nagrywając kolejne ścieżki dźwiękowe i zajmując się zbalansowaniem rozgrywki. Na jesień mamy otrzymać kolejny zwiastun produkcji, który skupi się na świecie oraz historii. Bardzo możliwe, że ową jesienią odbędzie się właśnie PlayStation Showcase, o którym od dawna mówiono. I to właśnie na tym wydarzeniu prawdopodobnie po raz kolejny przedstawiono by Final Fantasy XVI.

Tytuł nie będzie zawierał ogromnego, przytłaczającego zawartością otwartego świata, a zamiast tego twórcy zaoferują „grę opartą na obszarach”. Oznacza to, że na każdą z misji przygotowano oddzielny poziom, na którym rozegra się dany quest. Ponadto pozycja ma być „pełnym doświadczeniem” – na premierę Square Enix ma zamiar zaoferować całą zawartość, nad którą pracowali w ostatnich latach.

W trakcie zabawy przejmiemy kontrolę nad Clivem, który będzie wyróżniał się pokaźnym arsenałem potężnych ataków i umiejętności opartych na tradycyjnych przywołaniach. Nie zabraknie możliwości wykonywania potężnych kombinacji ataków, które z każdym poziomem doświadczenia staną się jeszcze bardziej pożądane.

Fabuła natomiast pozwoli nam śledzić życie protagonisty przez trzy etapy: gdy był on nastolatkiem, gdy ma 20 lat, a następnie przyjrzymy się wydarzeniom po jego 30 urodzinach. Przez większość podróży Clive’owi będzie towarzyszył minimum jeden towarzysz, który będzie pomagał w walkach, a dodatkowo ciągle rozmawiał ze swoim „przełożonym”. Square Enix dopowiada, iż zadbało o pewną warstwę humoru, więc w Final Fantasy XVI ma nie zabraknąć żartobliwych momentów w dialogach między ważnymi postaciami.

Sprawdź także: Porównanie graficzne Final Fantasy XVI

Warto wspomnieć także o kontrolowaniu Eikonów w czasie rzeczywistym, gdy ci będą walczyć z innymi Eikonami. Takie starcia mają być wyjątkowe, a niektóre z nich nawet przypominać strzelankę 3D czy wrestling. Dodatkowo każda z postaci będzie wyróżniała się własnym interfejsem użytkownika. Dokładna data premiery Final Fantasy XVI nie jest jeszcze znana, ale gra ma zadebiutować latem 2023 roku.

Niektóre odnośniki w powyższej publikacji to linki afiliacyjne. Jeżeli klikniesz taki link i dokonasz zakupu, otrzymamy niewielką prowizję, a Ty nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów. | Etyka redakcyjna

Zastanawiasz się nad zakupem subskrypcji Xbox Game Pass Ultimate lub PS Plus? A może chcesz robić tańsze zakupy w PlayStation Store?

Dyskusja na temat wpisu

Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Mimo że pozwalamy na komentowanie osobom bez konta na platformie Disqus, to i tak zalecamy jego założenie, bo wpisy gości często trafiają do spamu.

Ładowanie kolejnych wpisów...
Najgorętsza premiera tego miesiąca już tu jest!
Zgłaszanie błędu

Błędy zdarzają sie każdemu, nawet nam. Jeżeli uważasz, że w niniejszej publikacji coś się nie zgadza, to poinformuj nas o tym korzystając z formularza poniżej. Autor tekstu otrzyma Twoje zgłoszenie, dzięki czemu będzie mógł go poprawić, jeśli zajdzie taka potrzeba.